Hämtservice stängt, biblioteket öppnas 1.6.
----
Vi har öppnat ett hämtställe för böcker som beställts på förhand vid huvuddörren i Tritonia Vasa. Denna service är tillgänglig endast för personal och studerande vid Vasa universitet, VAMK och Yrkeshögskolan Novia i Vasa och f.r.o.m. 8.4 för personal och studerande vid Åbo Akademi i enlighet med högskolornas linjedragningar.
Studerande och personal vid Vasa universitet, VAMK, Yrkeshögskolan Novia och Åbo Akademi har rätt att beställa en absolut nödvändig kursbok el.motsv. som lån från Tritonia Vasas samlingar. En begränsad utlåningsverksamhet är tillåten under undantagsläget för att trygga distansstudier och forskning på så sätt att kundernas och personalens säkerhet tryggas i enlighet med högskolornas beslut och RFV:s beslut om stängning av universitet och yrkeshögskolor 17.3.2020 och tillämpningsanvisningen 20.3.2020.
Från hämtstället kan du hämta böcker som du beställt på förhand med blankett. Blanketten hittar du här: https://webropol.com/s/stateofemergency-order
Vi hoppas att du beställer endast sådant material som är absolut nödvändigt, eftersom bibliotekets resurser för att leverera beställningar under undantagsläget är begränsade och arrangemangen måste göras så att vi tryggar personalens och bibliotekskundernas säkerhet.
Om du gör beställningen före kl. 14 kan du hämta den följande vardag från hämtstället vid Tritonias huvuddörr under öppettiderna må-fr kl. 11-12 och 15-16.
Följ anvisningarna vid dörren då du hämtar din beställning. Bered dig på att vid behov visa ID! Boken kan hämtas fram till följande veckas fredag, kolla datumet i din beställningsbekräftelse. Beställningar sänds inte per post.
Vid hämtstället ges ingen annan service än hämtning av beställda böcker. Bibliotekets kundservice betjänar på webben må-fr 9-16 via chatt, telefon och e-post.
tfn 029 449 8258
e-post: loans@tritonia.fi