Har du problem med att logga in på ditt konto i Finna för att förnya dina lån m.m.? Troligen finns inget lösenord registrerat för ditt konto. Efter bytet av bibliotekssystem är det nämligen inte längre möjligt att logga in med efternamnet eller s.k. förvald pinkod. En 5-siffrig pinkod måste vara inställd för kontot.
Studerande och personal: Gör så här för att ställa in en ny pinkod
- Ta bort bibliotekskortet från ditt Finnakonto (HAKA-inloggning) och logga ut
- I inloggningsfönstret, klicka på länken ”Om du har glömt din pinkod…” och fyll i bibliotekskortets nummer och den e-postadress som finns i bibliotekets låntagarregister. Du får en länk för återställande av lösenord till din e-post och kan ställa in en femsiffrig pinkod.
- Därefter kan du logga in som vanligt med HAKA-inloggning och ansluta ditt bibliotekskort till kontot med den nya pinkoden.
Utomstående kunder: Gör så här för att ställa in en ny pinkod
- I inloggningsfönstret, klicka på länken ”Om du har glömt din pinkod…” och fyll i bibliotekskortets nummer och den e-postadress som finns i bibliotekets låntagarregister. Du får en länk för återställande av lösenord till din e-post och kan ställa in en femsiffrig pinkod.
Vid problem, ta kontakt med loans@tritonia.fi eller besök kundtjänsten.