Tietoa etäopiskelijoille

Lisätietoja
Lisätietoja

Opiskeletko Tritonian korkeakouluissa avoimen yliopiston kursseja tai suoritatko opintoja toiselta paikkakunnalta käsin? Tälle sivulle on kerätty etäopiskelua koskevia usein kysyttyjä kysymyksiä ja vastaukset niihin.

Kysymysmerkki Opiskeletko Vaasan yliopiston muilla paikkakunnilla sijaitsevissa koulutusohjelmissa tai Vaasan yliopiston avoimessa yliopistossa?

Katso infosivumme Tietoa Vaasan yliopiston etäkoulutusohjelmien opiskelijoille ja lue lisää Vaasan yliopiston opiskelijoiden etätunnistautumisesta.

 

Kysymysmerkki Olen etäopiskelija, tarvitsenko kirjastokorttia?

Tarvitset kirjastokortin, jos lainaat painettuja kirjoja tai jos haluat pääsyn kirjastokortilla toimiviin e-kirjapalveluihin Ellibsiin tai Biblioon. Kaikkiin muihin sähköisiin aineistoihin, e-kirjoihin ja tietokantoihin riittää korkeakoulusi tunnukset: kirjaudu korkeakoulusi tunnuksilla Finna-palveluun, tällöin saat käyttöösi kaikki sähköiset aineistot.

 

Kysymysmerkki Miten saan kirjastokortin?

Voit luoda kirjastokortin ja PIN-koodin itsellesi ohjeissa kerrotulla tavalla.
 

Kysymysmerkki Asun toisella paikkakunnalla, kuinka saan lainattua ja palautettua kurssikirjoja?

Lähetämme opiskelijoillemme kurssikirjoja postiennakolla. Postiennakon hinta on alkaen 19,90 €. Vastaavasti voit palauttaa lainasi meille myös postitse osoitteeseen Tritonia PL 331 65101 Vaasa, ilmoita mielellään palautuksesta loans@uwasa.fi. Postin mahdollisesti kadottama kirja on asiakkaan vastuulla.


Kurssikirjoja ei lähetetä kirjastojen välisenä kaukopalveluna, sillä kurssikirjoja on rajallinen määrä ja ne on tarkoitettu Vaasan korkeakoulujen opiskelijoiden käyttöön.

Kysymysmerkki Olen unohtanut PIN-koodini enkä pääse uusimaan lainojani, miten toimin?

Saat vaihdettua unohtuneen PIN-koodin helposti Finnassa (valitse kirjaudu sisään -> ennen kuin syötät tunnuksesti, klikkaa kirjautumisikkunassa olevaa unohtunut pin-koodi-linkkiä). Muista käyttää samaa sähköpostiosoitetta, jonka olet ilmoittanut asiakastietoihisi!

 

Unohdettu PIN-koodi voidaan vaihtaa valitsemaasi uuteen koodiin myös kirjaston palvelupisteessä henkilöllisyystodistusta vastaan. Emme vaihda PIN-koodeja puhelimitse.

Kysymysmerkki Pääsenkö e-aineistoihin etänä?

Lähes kaikki e-kirjat, e-lehdet ja tietokannat ovat käytettävissä korkeakoulujen opiskelijoille ja henkilökunnalle etäkäytön kautta, kirjaudu vain sisään Tritonian Finna-hakupalveluun korkeakoulusi tunnuksilla. Poikkeuksena e-kirjapalvelut Ellibs ja Biblio, joihin kirjaudutaan kirjastokortin tunnuksilla.


Etkö muista tai tiedä korkeakoulusi tunnuksia?

Jos olet tutkinto-opiskelija, ota yhteyttä korkeakoulusi Helpdeskiin. Jos olet avoimen yliopiston opiskelija, ota yhteyttä avoimen yliopiston opiskelijapalveluihin.

 

Kysymysmerkki Olen­ko oi­keu­tet­tu il­mai­siin kau­ko­lai­noi­hin?

Opinnäytetyötään tekevät opis­ke­li­jat voi­vat saada il­mai­sia kau­ko­lai­no­ja opin­näy­te­työ­tään var­ten sillä edel­ly­tyk­sel­lä, että opis­ke­li­ja on Tri­to­nian asia­kas ja kau­ko­lai­na­ti­laus teh­dään Tri­to­nias­sa. Kau­ko­pal­ve­lu vä­lit­tää fyy­sis­tä ai­neis­toa ja kau­ko­lai­nat täy­tyy aina nou­taa Tri­to­nias­ta ja pa­laut­taa Tri­to­ni­aan. Tri­to­nia ei lä­he­tä kau­ko­lai­no­ja pos­tit­se asiak­kaal­le. Lue lisää Tri­to­nian kau­ko­pal­ve­lus­ta.

© Tritonia 2014-2024