Kansalliskirjaston organisoima kirjastojen kansallinen käyttäjäkysely toteutettiin kolmatta kertaa 2013 keväällä. Kyselyyn vastasi 324 Tritonian asiakasta. Yliopistonrannan toimipisteen palveluita arvioi 233 asiakasta, Raastuvankadun 44 ja Sarjakadun 40. Suuri kiitos kaikille vastaajille!
Tritonia sai kyselyn avulla arvokasta tietoa asiakastyytyväisyydestä ja siitä, mitä asiakkaat kirjastopalveluilta toivovat. Lyhyesti tiivistettynä:
Te asiakkaat……Arvostitte kirjaston tiloja –etenkin Yliopistonrannan ryhmätyötiloja- mutta toivoitte lisää lukupaikkoja, ergonomisia kalusteita ja viihtyisiä oleskelutiloja
…Annoitte kiitosta henkilökunnan ammattitaidosta, palveluhalusta ja tavoitettavuudesta, tosin muistutitte myös ystävällisen hymyn tärkeydestä
…Piditte painettuja ja elektronisia kokoelmia osittain puutteellisena, etenkin siitä syystä, että kurssikirjoja ei riitä kaikille
…koitte etsimänne elektroniset aineistot välillä hankaliksi löytää ja toivoitte lisää ohjeistuksia ja vinkkejä niiden löytämiseen ja käyttämiseen
…Olitte sitä mieltä, että kirjaston sähköiset palvelut, varsinkin lainojen uusinta ja varaaminen ja ryhmätyötilojen varaaminen, ovat tärkeitä ja asiointi niiden avulla toimii
Kyselyn avoimista vastauksista löytyi paljon varteenotettavia kehitysehdotuksia ja toiveita, joita tulemme syksyn aikana keräämään Tritonian verkkosivuille.
Raportti kyselyn tuloksista on luettavissa täällä (PDF)